(Po kliknutí na obrázek, se rozbalí více informací o magii)
OHEŇ |
. | ZEMĚ |
. | VODA |
. | VZDUCH |
SCHOPNOSTI:
- Odolnost vůči ohni - každý ohnivý mág má jistou odolnost, vůči plamenům. Tato odolnost je nejen chrání před popáleninami, při práci se svou magií, ale zároveň jim umožňuje vzplanout. Mág může být odolný po celém těle, ale také na jen na jeho částech - spousta mágů dokáže bez zranění vzplanout na 30 - 40 % těla.
- Ovládání samotných plamenů - ze začátku musí být oheň již založený, mág jej nemůže vytvořit sám o sobě, umí si hrát s jednotlivými plamínky a různě je ohýbat. Šikovnější z nich pak mohou vytvářet ohnivé šlahouny a vrhat je různými směry. Později jsou mágové schopni oheň vytvářet prakticky kdekoli, pomoci své magie a různě jej tvarovat. Nejčastější jsou ohnivé koule, které může mág vrhnout před sebe.
- Štít - jedná se o ohnivý štít, který je tak silný jako mág samotný, vyžaduje velké soustředění a mnohdy nedovolí mágovi použít jiné schopnosti. Chabý štít vás zvládne uchránit před různými slitinami kovů, ale velká většina z nich pronikne skrz. Elfská ocel pak pronikne i silným ohnivým štítem a to jen s minimálním roztavením.
- Tavení kovů - jednou z dalších schopností je poté tzv. tavení kovů. Dokáží ohřát a tavit kov holýma rukama, často to však vede k pořezání či jinému zranění – jedná-li se o zbraně. Elfskou ocel dokáží mágové pouze zahřát nikoli tvarovat.
- Teplota - jednou ze základních schopností je ohřátí vzduchu či vody o několik stupňů. Zkušení mágové pak při větším soustředí dokáží zahřát menší rybník až na teplotu 100°C. Stojí je to však mnoho energie a soustředění. PO takovém činu jsou zranitelní a nemají možnost využít jinou ze schopností.
SLABINY:
- Voda - jakákoli přítomnost vody může ohnivého mága zbavit schopností až na několik hodin. Přičemž různá stádia namočení ovlivňují různé užití magie. I skvěle vycvičený mág, který ovládá svou magii dokonale, je schopen po polití vodou skončit jako naprostý začátečník.
- Magie - Vodní mágové a mágové země.
SCHOPNOSTI:
- Zemětřesení - mág dokáže vycítit a určit polohu zemětřesení, přičemž sám dokáže menší z nich způsobit. Postupem času při zdokonalování svých schopností, může malým zemětřesením zničit i větší dům.
- Ovládání půdy - mágové zvládají ovládnout kámen, tvarovat jej a využívat jej k vlastní potřebě. Mohou tak z ničeho vytvořid schody a usandnit si cestu prakticky kamkoli, dokáží přeskládat celé zdi, či je bez použití jakékoli zbraně zničit. U této schopnosti začínají ovšem na pouhém ovládání drovných kamínků, které mohou různě vymrštit do prostoru Pozdji to dokáží i s většími kameny, či balvany.
- Štít - Mágové země mají jeden z nejpevnějších a nejbezpečnějších štítů vůbec, ovšem nevýhodou je snížená viditelnost, jelikož před sebe, či chráněnou osobu v podstatě postaví kamennou zeď. Mohou vytvořit i více štítů za sebou, aniž by se museli ohlížet po vlastní výdrži - prakticky jen vyzdvihnou kámen ze země a nechají ho tak dokud není zničen, nebo ho zkrátka obejdou.
- Dust - díky vlastnostem prachu či písku, mohou snížit viditelnost kolem sebe téměř na nulu. Většinou se tato schpnost používá při rychlé úniku, jelikož v boji není nijak zvlášť výhodná. Stejně jako ve směti písku a prachu nevidí soupeř, nevidí v něm ani mág.
- Tvorba - jednou ze schopností se pak stala tvorba, díky ovládání písku a kamene, jsou obvykle mágové nejlepšími sochaři - a tvůrci různých velkých monumentů ve skalách. Mágové se touto schopností ale raději nechlubí a spíše ji skrývají.
SLABINY:
- Únava - vzhledem k množství energie, kterou je nutno vynaložit k ovládnutí kamene, je hlavním 'kryptonitem' mágů ovládající zemi právě únava. Čím více a rychleji svou magii užívají tím méně mají energie. A není zrovna vyjimkou, že své boje čast prohrávají hlavně na únavu.
- Vodní a vzdušní mágové - jak již je zvykem voda a vzduch mohou kámen v průběhu let rozemlít, proto se nejtěžšími protivníky se stávají ti, kteří tyto elementy ovládají.
SCHOPNOSTI:
- Utonutí - u vodních mágů je prakticky nemožné je utopit. Magie jako taková svého pána chrání a tedy, kdykoli se ocitne pod vodou, je téměř okamžitě chráněn magickou bublinou, která mu po určitou dobu dovolí dýchyt pod vodou. Tuto schopnost mág nedokáže využít vědomě a jedná se spíše o přirozenou reakci magie na nebezpečí týkajícího se jejího nositele.
- Hustota vody - Běžnou a téměř neodmyslitelnou schopností se pak stalo ovládání hustoty vody a vodních hladin jako takových. Zatím, co méně zkušení mágové se mohou bavit při čeření vodní hladiny, či jejím vlnění, zkušenější z nich dokáží vodní plochy zmrazit, či na nich vytvořit velká vlnobití a vodní víry.
- Tvořivost - od vytváření drobných předmětů v podobě koulí, které mohou po někom mrštit, až po vytváření velkých uměleckých děl v podobě pohyblivých zvířat a jejich zmražení, či použití v boji či obraně.
- Déšť - Zkušenější mágové dokáží vyvolat déšť, aniž by byly přítomny dešťové mraky, mohou měnit tvar jezer, či je dokonce celá vyprázdnit, odpařením vody do vzduchu, čímž si usnadní další boj.
- Led - Led je pouze pevné skupenství vody a není divu, že je mágy ovládán podobně jako voda. K jeho vytvoření je však za potřebí větší energie a ne příliš vysoké teploty ve vašem okolí.
SLABINY:
- Teplota - jak již bylo zmíněno víše, teplota u vodních mágů hraje významnou roli. Voda se při vyšších teplotách odpoařuje a led naopak taje.
- Přítomnost vody - vodní mágové k využití magie zkrátka potřebují VODU. Je-li příliš sucho nedokáží magii použít vůbec. Sami o sobě se cítí dehydratovaní a pokud se vodě vyhýbají dlouho, ztrácejí energii a v nejhorších případech pak i umírají. (V dřívějších dobách byli vodní mágové takto mučeni, kvůli informacím)
SCHOPNOSTI:
- Ovládání vzduchu - základní schopností se stal pro vzdušné mágy obyčejný vánek, jemné poryvy větru a nadnášení lehčích předmětů v podobě brků a knih. Zkušenější mágové však mohou dokázat vytvořit větrnou smršť, vychřici nebo tornádo, které mouhou ovládat.
- Štít - mají možnost vytvořit větrný štít, který sice propustí prudké útoky, ale velkou část z nich dokáže větrem přesměrovat jinam. Takto vytvořený štít, který je v podstatě tvořen jen rychle proudícím vzducem v určitém směru, jsou schopni mrštit a pokud je mág dostatečně silný a zkušený, aby takový štít udržel, je díky jeho pomoci schopný amputovat části těla.
- Levitace - větrní mágové jako jediní, mají možnost přiblížit se ptákům a svým způsobem létat - přesněji řečeno vznášet se i pár metrů nad zemí. Tuto schopnost rozvíjí od počátku, kdy nadzvedávají lehké předměty a postupně je nahrazují těžšími, až do chvíle, kdy v podstaě mohou díky větru nadzvednout člověka. Často je to používáno k obraně, kdy je útočníky takto zastaven a uvězněn ve vzduchu, ale také k přesunu věcí z místa na místo.
- Energie - díky neustálé přítomnosti vzduchu kolem nás, mají mágové schopnost střádání energie, díky čemžu vyrží o mnoho více, než běžný člověk nebo mág. Únava u nich není zcela běžná věc a jedná se spíše o raritu.
SLABINY:
- Mágové země - element země jako jeden z mála dokáže proudění vvětru zastavit. Vzdušní mágové byli v dřívějších dobách zavírání do kamenných krychlí, ze kterých se nedokázali dostat ven a to i přesto, že v nich dokázali přežít bez denního světla, nedokáží v obležení kamene magii využít natolik, aby jej zničili.
- Oheň - vzdušní mágové mají z velké části hrůzu z ohně. Jeho přítomnost ve vzduchu jim zamezuje jej využít ke všem svým potřebám a pokusí-li se jej i přesto využít, často končí s popáleninami.
RITUÁLNÍ MAGIE |
. | ASTROLOGIE |
. | ZNAKOVÁ MAGIE |
. | TEMNÁ MAGIE |
SCHOPNOSTI:
Je souhrnem poznatků, který má pomoci navodit a urychlit žádané změny v různých oblastech života. Pomáhá uvolňovat tvořivou mysl a podvědomí. Abyste se dobře spojili s energií, je vhodné používat co nejvíce symbolů. Abyste co nejlíp napomohli své vizualizaci můžete využít například barvu, vůni, rostlinu, kameny, sošku, obrázek, přání napsané na pergamenovém papíru. Při rituální práci hraje důležitou roli opakování – 3x, 5x, 7x nebo 9x opakovat zaklínadlo, přání, kouzlo. Čísla 3,5,7,9, mají mystickou moc. Aby magie byla účinná, musíte věřit, že dokážete danou změnu vyvolat. Rituální mágové jsou v poslední době velice vyhledávanými – hlavně tedy proto, že mají tu možnost něco v něčím životě změnit. Spousta rituálních mágů se zaměřuje na dobré změny a všechny jejich činnosti jsou často přísně monitorovány, protože nemají daleko od temné magie (různé panenky, které mají trýznit toho, koho představují, rituály v podobě obětin těm nejhorších démonů, jsou přísně zakázány). Rituální mágové se často účastní oslav, při kterých se odevzdávají dary bohům a pronášejí stará zaklínadla, která tyto dary mají doručit.
Jejich moc je v mnoha případech malá a magie jako taková je dar od samotného boha Camuse (čas od času se najde dobrá duše i při návštěvě Rosanhi a Rituální magie je dána do vínku později, než je obvyklé).
SCHOPNOSTI:
Astrologie je právem považována za královskou magii. Zkoumáním postavení planet a hvězd na obloze se sice lidé zabývají už odnepaměti, některé astronomické jevy, jako jarní rovnodennost či slunovrat dokázali rozpoznat již v dávných dobách. Ale mágové, kteří jsou obdarování touto magií (většinou se jedná o mágy vyvolené samotným Astreusem, dokáží vytvářet vlastní náhledy do možných budoucností, či do konstelace vaší minulostí. Pracují se zvěrokruhem, který zahrnuje 12 slunečních znamení a znázorňuje oběžnou dráhu Slunce kolem Země, celou tuto 'mapu' hvězd dokáží vytvořit jediným mávnutím ruky již od samého počátku jejího užívání. Magie, která jim umožňuje číst v této mapě však trvá roky, než se nad mágem samotným smiluje.
Samotná magie astrologie začíná poté prostým přáním. Energeticky směřované přání i pouhá myšlenka se dá v tomto pokládat za magii. Přeji-li si něco z celého srdce, denně na to myslím a utvářím si pohled na danou věc jako sobě vlastní dává to prostor pro vývoj. Stejně, jako když přeji někomu, aby se mu něco vrátilo, ať dobrého či zlého, je to základ této magie. Celá magie by se dala přirovnat k věštění, nahlédnutí do budoucnosti nebo rozřešení minulosti. V mnoha ohledech však mágové dávají velice nepřesné informace, jelikož každým rozhodnutím se dráha a osud mění – zatím co je v jednu chvíli odraz v jejich mapě jasný a čitelný, směřující jednou cestou, v druhém pohledu, už se může cesta změnit, rozdvojit nebo překřížit. Mágové tak často lidem předčítají tu nejhorší nebo nejlepší možnou.
SCHOPNOSTI:
Tento druh magie pěstuje kulturu Znaku. Tedy jakési abstraktní jsoucnosti, reprezentovatelné gestem či obrazcem, který má sám o sobě sílu, ale též určité vztahy s ostatními Znaky, s nimiž se spojuje ve větší celky. Tyto celky se pak spojují v samotná menší i větší kouzla. Občas jí bývá přezdíváno jako runové magii, neboť její podstatou není pouze pohyb rukou, ale také znalost původních run, ze kterých vznikla. Každý runový mág pak musí ovládat nejet soustředění, ale dostatečnou znalost run, díky nimž může svou magii použít i v psané formě. Tato forma je však velice vzácná a jen těžce se učí a předává dalším mágům. Mágové s touto magií postupně podléhají síle znaků a ke konci svého života trpí schizofrenií.
SCHOPNOSTI:
Temná magie se odjakživa soustředila na své předchůdce a původní smysl temné magie jako takové, která byla známa mezi lidmi. Tedy na prokletí nebo uhranutí. Mágové s temnou magií se mohou pyšnit právě tímto zaměřením svých magických sil a prakticky to patří k jejich základním schopnostem. Od zrození Deliria však krom těchto schopností dostali mágové o mnoho větší moc, než ty o kterých bylo známo dříve. Byla jim dána moct tvořit a ničit. Použít magii i trochu jinak, konkrétně pak stáli po boku démonů, byli ochotni zaprodat své služby drakům na Edenisu a není tedy divu, že temní mágové byli a jsou považování za nebezpečné.
___ | ||
Je provedeno záměrně, neplánovaně a většinou v afektu. Může se jednat o prokletí, řečené nebo také psané a není-li odstraněno, přenáší se i do dalších životů nebo také do životu potomků. Pro jeho odstranění je potřeba osoba, která toto prokletí uvalila, nebo její potomek. Během dlouhého a náročného obřadu očištění z vás pak musí prokletí sejmout a vaše spory musí být vyřešeny. Jedná se totiž vždy o kletby černé magie – patří sem např. šamanská kletba, woodo nebo magie černého mága spojená s obětí a krví, či smrtí jiné bytosti (většinou zvířete). Prokletí spojené s těmito typy magických obřadů jsou velice silné a téměř nezrušitelné. |
___ | Nejslabší forma, vlivu černé magie, což však nevyvrací, že se jedná o negativní působení a ovlivnění lidí a většinou není provedeno záměrně. Neprojevuje se verbálně ale pouze psychicky, kdy je hlavní příčinou rychlý přenos silně negativních energií z jednoho člověka na druhého. Pozná se to podle nenávistného, zlého, pronikavého, až uhrančivého pohledu, tzn. mág k osobě chová hlubokou zášť, nenávidí vás, nebo vám třeba něco závidí. V takových případech dokáží vyvolat mdloby, slabost, strach nebo také paniku. Mohou tímto způsobem vyvolat zdravotní potíže, nikoliv však smrt. |
DUCH OHNĚ |
. | DUCH ZEMĚ |
. | DUCH VODY |
. | DUCH VZDUCHU |
Schopnosti darované duchem ohně, nebývají tak silné jako u běžných mágů, ale jsou v mnoha ohledech velice individuální - hlavně tedy proto, že duch ohně jako takový nebývá příliš důsledný při výběru svých kandidátů. Ohnivá moc achaka se soustředí na jeho nálady a podle nich pak funguje. Je-li rozzlobený stává se nekontrolovatelnou, je-li klidný jen málokdy zvládne větší magická kouzla než prosté pohrávání si s plamínky.
Hlásek, který Achak slýchá je vrtkavý a podobně náladový, občas Achakovi pomůže rozdělat oheň, vytvořit ohnivou kouli, či si pohrávat s plameny, ale mnohem častěji svého nositele škádlí. Ve spánku mu podpálí chatrč, jen tak pro zábavu zapálí stánek na tržišti nebo pisklavým hláskem provokuje svého nositele celé hodiny. Je-li dlouho ignorován je schopen se urazit a magii Achakovi nepropůjčit i několik dní.
Moc, kterou propůjčuje duch země je jednoduchá a zaměřená spíše na rostliny, než na ovládání země jako takové jak je to u magie mágů. Achakové s touto mocí mají možnost povzbudit růst rostlin, rozeznávat jejich původ i stáří. Většinou se starají o lesy a zahrady. Při přízni svého ducha dokáží nechat ze semínka vyrůst i vzrostlí strom do pár vteřin. Umí uzdravit nemocné rostliny, nebo je ovládat tak, aby rostli jak oni potřebují.
Hlas, který Achakové slyší je klidný a přívětivý, často si však nahlas stěžuje na přístup jiných lidí k přírodě. Také si stěžuje na ducha lesa, protože i když je stále naživu, nestará se o les tak, jak by měl. Naopak často v dobrém vzpomíná na bohyni Neean. Svou moc propůjčuje nositelům pod dohledem, nerad totiž nechává používat ji k boji.
Moc ducha vody je v tomto ohledu zaměřená na léčitelství. A to i přesto, že za svého života měl pod dohledem všechny vodní plochy v Alteře. Krom smrtelných zranění jsou Achakové s přízní svého ducha vyléčit téměř jakékoli zranění a v mnoha případech i spoustu nemocí. Ke své magii však potřebují čerstvou vodu a stejně jako vodní mágové se bez ní cítí jako bez ruky.
Hlas, který k nim promlouvá je klidný, rozvážný a často dokáže rozeznat, které zranění je ještě možné vyléčit a za které by ji Sári utrhal ruce. Cpát se smrti do práce totiž není to nejmoudřejší řešení situací, byť se jedná o nějakou důležitou osobu. Magii propůjčuje bez větší kontroly, jelikož není příliš účinná v boji, jako spíše po něm, kdy je potřeba ošetřit rány a 'bebíčka'.
Moc ducha vzduchu je svým způsobem spíše Achakům pro klid v duši. Dokáží za přízní ducha najít klid a věnují se meditaci. Ovládají lehký vánek, kterým dokáží čeřit stojatý vzduch okolo sebe a trochu jej osvěžit. Mohou zároveň ovládat i jeho teplotu, stejně jako nadnášet různé předměty okolo sebe. Jejich moc stoupá s horšícím se počasím a při nepráví vůči slabším.
Často se pohybují v doprovodu někoho, kdo má v sobě ducha vody a projevují se jako jejich ochránci, neboť při vypětí sil, dokáží vytvořit větrnou bariéru kolem polních nemocnic a míst, kde je potřeba někoho ošetřit, ale je kolem mnoho nebezpečí. Hlas jim často pomáhá a pokud je Achak unavený, dokáže část duše ducha převzít na chvíli kontrolu nad tělem a bariéru udržet ještě několik dalších minut. Jinak k Achakovi hlas příliš nepromlouvá a je spíše tichým společníkem s občasnými poznámkami.
DUCH HOR |
. | DUCH LESA |
. | DUCH SMRTI |
. | DUCH ŽIVOTA |
Moc ducha hor nespočívá v magii, nebo ovládání nějakých hornin, ale v jeho moudrém rádci. Tedy Achak neoplývá žádnou magickou mocí, ale často bývá navštěvován těmi, kdo v sobě mají ducha vzduchu – hlavně kvůli tolik potřebné meditaci a rovnováze, kterou si musí udržet.
Hlas, který slyší vyvolení, je velice dominantní, skvělý stratég a myslitel, často dokáže výborně odhadnout situaci a vyhnout se nebezpečí. Ovšem nikdy nesmí dostat nadvládu nad tělem, protože má velice destruktivní sklony. Duch jako takový svou duši udržuje velice klidnou, ale jakmile ji štěpí na části, je schopna svému nositeli ublížit, či ho dokonce zabít.
Duch lesa se už o lesy nestará jako dříve a raděju tuto skutečnost předává svým vyvoleným. Achakové tak rozumí stromům a umí jim naslouchat – rozumí jejich řeči a mohou je poprosit o pomoc. Dokáží se v lese skrýt tak dobře, že nejsou spatřeni ani tím nelepším stopařem. Mohou měnit jejich seskupení a mást tak nepřátele. Jejich hlavní schopností je však léčba zraněných či nemocných stromů.
Hlas, který achak slyší je spíše submisivní, více než rozkazuje tak poslouchá svého nositele a sem tam se pokusí doporučit něco jiného. Je více méně velkou knihou všech rostlin, kdy je schopen pojmenovat jakýkoli strom, či lesní rostlinu nebo plod.
Duch smrti nese jméno Sári a rád ho svému nositeli hned vštěpí do mysli. Je velice dominantní, co se ovládání těla týče a mnohdy jen nerad svou moc pouští. Je přímo uchvácen smrtí, miluje ji a pozná ji na každém kroku. Vycítí smrt na několik kilometrů daleko a dokáže ji zcela přesně následovat. Vycítí blízkou smrt kohokoli, koho potká. Pokud bojuje, pak jedině do doby, než je protivník mrtev a nesnáší vztahy svého nositele. Snaží se je všechny bez rozdílu zničit, aby zůstal volný pro svou jedinou lásku – ducha života. Sári dokáže být velice krutý, není-li jeho nositel silným oponentem a mnohdy jeho činy vedou až k destruktivním a nebezpečným myšlenkám. Je pravdomluvný a nikdy jej neuslyšíte říct lež. Je totiž pravým opakem života - ohavnou pravdou.
Duch života nese jméno Esme, svému nositeli jej však nevštěpuje tak jako to dělá Sári. Ráda nechává volbu jejího jména na něm a je velice poklidnou a milou společnicí. Podporuje jeho lásky a nadvlády nad tělem se ujímá jen zřídka. Je však velice rozjařená a podobna dítěti. Vycítí nový život na kilometry daleko a je schopná jej vystopovat. Je fascinována svobodou a vším co obohacuje život jako takový. Obdivuje krásu květin a stromů a nemůže se nabažit doteku vody a trávy. Její činy jsou velice umírněné, avšak zabije-li její nositel je zničená a hlasitě v jeho mysli křičí, čímž mu dokáže způsobit velmi silné migrény, může se dokonce urazit a mlčet a nechat tak svého nositele propadnou šílenství z její ztráty. Ne nadarmo se říká, že je život krásná lež.
_ | _ |
ILUZE |
___ | DRAČÍ MAGIE |
___ | DÉMONNÍ MAGIE |
Hlavní schopnost, kterou jim magie propůjčuje, a jsou jí proslulí, je Fata Morgana, aneb tvorba iluze místa, předmětu či zvířete. U různých příslušníku rasy je rozmanitá, dokonce i ti jedinci, kteří podstupují výcvik v oddílu mysli, mají tuto schopnost individuální a po zkoušce se může ještě zesílit, nebo naopak zeslabit. Žádní dva Kazrafanové nemají stejně rozvinutou magii iluze. Iluzí v podobě zvířat nebo i lidí mohou zkušenější i hýbat a ovládat ji, nikdy však nedokáží vytvořit pomocí této magie zvuk.
Díky dračí magii zvládají zakrýt i svou vlastní podobu, tedy valnou většinu z ní. Někteří nečistokrevní Khalkiové mohou vynechat některé části jejich dračího já a ponechat je viditelné světu. Co však jejich magie nedokáže skrýt jsou jejich specificky zbarvené oči s podlouhlými zorničkami. Čas od času se najdou zkušenější jedinci, kteří jsou schopni zaměnit je částečně za kočičí a vydávat se za Kazrafany, ale jejich dračí magie poté na dlouhou dobu slábne, v horších případech dokonce zmizí a Khalkiho zabije (Khalkiové jsou na svůj původ hrdí a každé jeho magické popření je oslabuje - vyjma zakrytí vzhledu). Dračí magie jim dokonce dovoluje rozpoznat dobro od zla, ale Khalkiové jako takoví nerozeznávají dobré od špatného, tudíž je jim tato schopnost téměř k ničemu. Dračí magie lze ovládnout temnou magii a není tedy divu, že každý Khalki se až do morku kostí temné magie bojí a podvoluje se jí raději dobrovolně, než-li násilím.
Dále disponují ovlivněním, tedy schopností někoho ovlivnit natolik aby podlehl právě oné špatné vlastnosti, kterou představují. Je pro ně jednodušší ovlivnit blízké osoby, kterou ovládli a postupně tak svou magii v lidském světě rozvíjet. Mágové jsou pro ně už těžším oříškem a je velice individuální jaké mágy zvládnou ovlivnit a které ne. Ovšem je obecným pravidlem, že elementární mágové jsou pro něj k ovlivnění mnohem přístupnější než ti se vzácnou magií. Achakové, Kazrafané nebo Elfové jsou pro ně nárazem do zdi, jelikož jejich podstaty jim ovlivnění nedovolují.